Facebook, penalizată financiar de giganți: de ce și-au retras reclamele de pe cea mai mare platformă online

de: Alexandru Puiu
26 06. 2020

Facebook refuză deja de câțiva ani să facă vreo schimbare radicală legată de oceanul de dezinformare, rasism, ură sau știri false pe care le servește în fiecare zi câtorva milioane de oameni. Consecințele financiare erau inevitabile.

Dintre rețelele de socializare importante, Facebook este singura care găzduiește fără emoții comunități rasiste și reclame mincinoase din partea oamenilor politici. Când Twitter a început lupta cu Donald Trump, Zuckerberg nu s-a ferit să afirme că acele postări malițioase nu ar fi întâmpinat nicio problemă pe cea mai mare rețea de socializare din lume.

Având în vedere că toate măsurile aplicate de Facebook sunt ghidate de bani, companii importante din diverse domenii au decis să-și retragă toate reclamele pe rețeaua de socializare, până când va fi rezolvată problema rasismului și a dezinformării. În acest sens, s-a creat grup de companii care boicotează Facebook prin retragerea reclamelor de pe platformă.

Conform celor de la CNN, cea mai importantă companie din acel grup este The North Face, popularul producător de îmbrăcăminte și echipamente sportive. Compania cu pricina a decis să-și retragă toate reclamele de pe Facbook și Instagram, cel puțin, pe perioada lunii iulie.

La scurt timp după anunțul The North Face, s-au alăturat boicotului REI, companie specializată în vânzare de echipamente outdoor și Upwork, unul dintre cei mai importanți jucători din domeniul recrutării.

În contextul socio-politic din Statele Unite, problema rasismului și a dezinformării de pe Facebook este mai atent analizată de diverse companii. Cei de la The North Face au atras atenția asupra faptului că nu vor relua reclamele plătite până când nu vor fi implementate politici mai stricte pentru a preveni răspândirea de ură, dezinformare și materiale violente pe toate platformele deținute de Facebook. În același comunicat se menționează că Vans și Timberland cochetează cu ideea de a se alătura boicotului.

Oficialii Facebook au reacționat imediat la anunțul companiilor menționate mai sus, afirmând că respectă decizia brandurilor și că se concentrează pe eliminarea discursului încărcat de ură de pe Facebook. Ca referință, numărul companiilor care trebuie să-și retragă reclamele de pe cea mai mare rețea de socializare trebuie să fie enorm pentru a tăia măcar un pic din cele 70 de miliarde de dolari încasate din reclame în 2019 de gigantul lui Zuckerberg.